امام خامنه ای (مدظله العالی)
عرصه فرهنگی عرصه جهاد است ، فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد. هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد.دشمن دارد با این ابزار ایمان و غیرت و اعتقادات جوانان ما را نشانه می گیرد و در سایه بی عرضگی و بی لیاقتی بعضی از مسئولان فرهنگی و رسانه ای کشور ، تا حدودی در این جنگ موفق بوده است . اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رئیس فضای مجازی کشور میشدم!
پیامبر اکرم می فرمایند:
در راه خدا با دستهای خود جهاد کنید اگر نتوانستید با زبانهای خود و اگر بازهم نتوانستید ، با قلب خود جهاد کنید.
(اهمیت حفظ وحدت در کشور)
امروز، هم در بین اهل سنّت، هم در بین شیعه، دستهایی در کار است برای اینکه اینها را از هم جدا کند؛ همه‌ی این دستها هم اگر جستجو کردید، میرسد به مراکز جاسوسی و اطّلاعاتی دشمنان اسلام؛ نه دشمنان ایران، نه دشمنان شیعه فقط؛ دشمنان اسلام. آن تشیّعی که ارتباط به ام‌آی‌شش انگلیس داشته باشد، آن تسنّنی که مزدور سی‌آی‌ای آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنّی است؛ هر دو ضدّ اسلامند. ما ۳۵ سال است در جمهوری اسلامی این فریاد را داریم میزنیم؛ فقط هم نمیگوییم، عمل میکنیم. کمکی که جمهوری اسلامی به برادران خود در دنیای اسلام تا امروز کرده است، اغلب کمکی بوده است که به برادران اهل سنّت کرده است.
۱۹ دی ۱۳۹۳
اوقات شرعی
حدیث تصادفی از ائمه اطهار و معصومین :
امام حسن مجتبی صلوات الله علیه خطاب به عایشه لعنت الله علیها فرمودند: عایشه !!! تو امرار معاش خود را از راه فاحشه گری در می آوری.
(مشارق الانوار ص86 - بحارالانوار ج32ص276)
تبلیغات وسط

احکام ضروری نماز

دسته ها : خبر مذهبی

یکی از واجبات دین اسلام نماز خوان است و افراد مسلمان باید نمازهای واجب خود را در طول عمر خود به درستی به جای آورند تا مورد آمرزش خداوند متعال قرار گیرند. اما در اینجا برای آگاه سازی عده ای از افراد احکام ضروری در نماز را از کلام بزرگان دین بیان می کنیم.

سوال: آیا شخص شرابخوار هم باید نماز و روزه‌اش را بجا آورد؟
جواب: با شرب خمر وجوب اداى نماز و روزه ساقط نمى‌شود بلكه شرب خمر مانع از قبول نماز و روزه است.

 

سوال: آیا مكبّر بودن ثواب نماز جماعت را دارد؟
جواب: مکبّر بودن به قصد قربت کارى ارزشمند و داراى ثواب است ولى ثواب نماز جماعت اختصاص به شرکت در نماز جماعت دارد.

 

سوال: در چه شرایطى مى‌توان با کفش نماز خواند؟
جواب: اگر مانع رسیدن انگشت شست پا باشد، جایز نیست مگر در نماز خوف.

 

سوال: اگر بعد از نماز متوجه شوند كه از اول نماز جماعت، اتصال صفوف برقرار نبوده است، نماز نمازگزاران چه حكمى دارد؟
جواب: در فرض سوال نماز آنها صحیح است.

 

سوال: آیا کسی که با نشستن بر صندلی نماز می‌خواند، در حال سجده واجب است انگشتان پا را به زمین برساند؟
فردی که از روی عذر، بر روی صندلی می‌نشیند و نماز می‌خواند، در صورتی که برای او ممکن است، بر اساس نظر برخی مراجع، باید در هنگام سجده نوک انگشتان پا را روی زمین قرار دهد، ولی چنانچه از این عمل معذور باشد، مطمئناً رعایت آن بر وی واجب نیست.

 

پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سوال، چنین است:

 

حضرت آیة الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی):

در صورت امکان باید نوک انگشتان پا را روی زمین قرار دهد.

 

حضرت آیة الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):

خیر واجب نیست.

 

حضرت آیة الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):

در فرض سوال، برای شخص معذور رعایت موارد مذکور در سوال، لازم نیست.

 

حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):

چنانچه شخص واقعاً نتواند سجده را به صورت متعارف انجام دهد و به صورت مورد سوال عمل کند باید در زمان سجده نوک دو انگشت بزرگ را به هر مقدار ممکن است بر زمین بگذارد.

 

سوال: تكبیرة الاحرام چیست و به چه شكل باید خوانده شود؟
جواب: گفتن الله اكبر در اول هر نماز واجب و ركن است و باید كلمه الله و كلمه اكبر را پشت سر هم و به عربی صحیح گفته شود. و آن را تكبیرة الاحرام می‌نامند. (توضیح المسائل امام خمینی(ره), م۹۴۸

 

سوال: اگر كسی برای رسیدن به نماز جماعت عجله كند و بدون اینكه بدن آرام باشد تكبیرة الاحرام بگوید نماز او صحیح است؟

جواب: موقع گفتن تكبیرة الاحرام، باید بدن آرام باشد و اگر عمداً در حالی كه بدنش حركت دارد، تكبیرة الاحرام بگوید نمازش باطل است و چنانچه سهواً حركت كند باید اول عملی كه نماز را باطل می‌كند انجام دهد و دوباره تكبیر بگوید. (توضیح المسائل امام خمینی(ره), م۹۵۱)

 

سوال: آیا اگر در حین خواندن نماز وقت بگذرد و قضا شود نماز قضا محسوب می‌شود یا فقط کافی است هنگام نیت ،قضا نشده باشد؟

اگر مکلف در آخر وقت نماز؛ مشغول اقامه نماز شود؛ و وقت بگذرد، در صورتی نمازش اداء حساب می‌شود که یک رکعت نماز در داخل وقت باشد و در صورت شک در این که وقت لا اقل به مقدار یک رکعت باقى است یا خیر، نماز را به قصد ما فی الذمّه بخواند. (توضیح المسائل (محشى – امام خمینى)، ج‌۱، ص ۴۳۸‌)

 

سوال: اگر كسی شك كند كه تكبیرة الاحرام را گفته یا نه و یا بعد از گفتن آن در صحت آن شك كند چه باید بكند؟

جواب: اگركسی شك كند كه تكبیرة الاحرام را گفته یا نه، چنانچه مشغول خواندن چیزی شده به شك خود اعتنا نكند و اگر چیزی نخوانده، باید با تكبیر را بگوید و همچنین اگر بعد از گفتن تكبیرة الاحرام شك كند كه آن را صحیح گفته یا نه باید به شك خود اعتنا نكند. (توضیح المسائل امام خمینی(ره), م۹۵۶ و۹۵۷)

 

سوال: آیا موقع گفتن تكبیرةالاحرام بلند كردن دست‌ها تا محاذی گوش مستحب است و یا اینكه با شروع تكبیر دست‌ها بلند شود و موقع گفتن تكبیر دست‌ها بیفتد مستحب دیگری است یا همان نوع خاص وارد شده است؟

جواب: مستحب است با شروع به تكبیر شروع به بلندكردن دست‌ها كند كه تا تمام شدن تكبیر دست‌ها مقابل صورت و یا مقابل گوش‌ها برسد. (استفتائات جدید امام خمینی(ره), ج۱, ص ۱۵۲, س۸۹)

برچسب ها :
نوشته شده در : ۹۵/۰۶/۲۲ ساعت : ۵:۰۸ ب.ظ نام نویسنده : مدیر سایت   292 بازدید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

سیدجوادذاکر(رحمت الله علیه)

اختصاصی آسید جواد ذاکر (ره)
حرامزاده هایی به نام منافقین!

بخش ویژه حرامزاده هایی به نام منافقین خلق!
اطلاعات سایت
  • 62
  • ۹۶/۰۶/۱۶
ذکر روز
پیوند های ویژه سایت
پيوندهاي ويژه